Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

FRANŠÍZA

- výsada, licencia, koncesia
- rozumie sa ňou SÚBOR PRÁV K PR. VLAST. al. DUŠ. VLAST. vzťahujúci sa na OCHRANNÉ ZNÁMKY, OBCHOD. MENÁ, Úž. VZORY, AUT. PRÁVA, PATENTY-kt. majú byť využité na ďalší predaj tovaru al. poskytovanie služieb konečnému spotrebiteľovi
CHARACTER MERCANDISING
- tovar, všeob. obchodovanie + vychvaľovanie vlas. tovaru, inzercia
- „umenie dobré predávať“→ komerčné využitie sugestívnych hodnôt, kt. nadobúdajú umelecké mená, podobizne al. rozlišovacie označenia ak sa použijú v rámci urč. obch. aktivít
KNOW - HOW
- nie je v našom pr.systéme osobitne upravené a jeho ochrana spočíva predovšetkým jeho utajením. Zaraďujeme ho medzi nehmotné statky
- znamená „vedieť ako“, výrobnotechnické a obchodné skúsenosti, znalosti- kt. sú všeob. známe, nie sú chránené patentom a sú zmluvne prevoditeľné. Neviažu sa na ne výluč. právana ochranu:
a) interné opatrenia ( zaviazanie ZC obch. tajomstvom) + povinnosť mlčanlivosti
b) externé hľadisko (opatrenia proti priem. špionáži)
V zmysle nariadenia komisie EHS (1988) možno uzavrieť Zmluvu o K-H na 10 rokov

Žádné komentáře:

Okomentovat