Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

K 1. 7. je to preto, ...

K 1. 7. je to preto, lebo v marci – som podnikateľ – mám platiť z polovice základu dane – daňové priznanie podávam až do konca marca a preto je to vyriešené takto. Preto nemôže byť minulý rok rozhodujúcim obdobím pre zistenie pomernej časti základu dane pre prvý polrok.
Minulý rok som platil najmenej z minima. Od leto do septembra to bolo zo 6 900 Sk. Ale 1. 10. zákon o minimálnej mzde ustanovuje, že výška minimálnej mzdy je nanovo stanovená vládou (po dohode 3 strán, ale potom o tom rozhodne vláda). 1. 10. bola výška potom 7 600 Sk. Za september som platil zo 6 900 Sk, ale v októbri som už platil zo 7 600 Sk. Takže aj dneska si platím zo 7 600 Sk. Od októbra bude asi iná minimálna mzda (takže asi vyššia).
Maximum je 3- násobok jednej dvanástiny všeobecného vymeriavacieho základu. Pre obdobie od 1. 1. do 30. 6. je to rok, ktorý 2 roky predchádza tomuto obdobiu. Od 1. 7. do 31. 12. sa počíta podľa priemernej mzdy rok skôr. Do konca apríla sa musí publikovať priemerná mzda z roku 2006. Ak príde už 1. 7. tak sa všetky vymeriavacie základy pozmenia.

Žádné komentáře:

Okomentovat