Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Od 1. 1. 20007 do 11. 2. plynie ...

Od 1. 1. 20007 do 11. 2. plynie ochranná lehota. 1. 2. som ako zamestnávateľ uzavrel s touto osobou pracovný pomer. Vznikol mu poistný vzťah nemocenského poistenia. 28. 2. som s ním skončil v skúšobnej dobe pracovný pomer. Pripočítame nevyčerpanú časť od 1. 1. do 11. 2. – 28 plus 11 - 31 dňová ochranná lehota. Ak zamestnanec skončí pomer zo zamestnankyňou, ktorá je tehotná, tej patrí ochranná doba 6 mesiacov. Zákon hovorí o dávkach nemocenského poistenia (ochranná lehota pre tieto 3 dávky). V zákone je dôležitá vec, ktorá už stratila svoj význam, že dôchodcom neplynie ochranná lehota. Platilo to 31. 7. 2006. Od 1. 8. 2006 sú z povinného nemocenského poistenia vylúčené určité typy osôb.
Od 1. 1. som v pracovnom pomere. Dnes ochoriem. Zamestnávateľ ma neprihlásil do Sociálnej poisťovne, neplatil za mňa poistné. Išlo o nelegálnu prácu a nelegálne zamestnávanie a zamestnávateľ môže dostať pokutu až do výšky 1 000 000 Sk. Zákon č. 82/ 2005 Zb. z. o nelegálnej práci a nelegálnom zamestnávaní. Ak som SZČO, dnes ochoriem, ale nezaplatil som poistné, tak nedostanem príslušné dávky.
Pred týmto zákonom patrilo zamestnancovi nemocenské, za prvé 3 dni 90 % z čistej dennej mzdy (poskytovala sa iba za pracovné dni), od 1. 1. 2004 sa to zmenilo.

Žádné komentáře:

Okomentovat