Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Ochranná lehota

Ochranná lehota – priama definícia ochrannej lehoty v zákone nie je, ale ide o zákonom ustanovený časový priestor, ktorý začne plynúť dňom nasledujúcim po skončení poistného vzťahu, ak počas tohto času vznikne sociálna udalosť (ktorá podmieňuje vznik nároku na jednu z týchto troch dávok

Ak mám milión, tak bude zamestnávateľ platiť z milióna.
Vzniká problém, že tu mám 10 000 Sk a tam 20 000 Sk. Pri súbehu viacerých poistných vzťahov existujú prednostné odvody. Prvotný odvod je z toho zamestnania, kde má najvyšší vymeriavací základ. Napr. mám dva pracovné pomery, v jednom zarobím 30 000 Sk, u druhého tiež 30 000 Sk, prvotný odvod je tam, kde môj „pracovný pomer“ trval dlhšie. Napr. niektorí majú postavenie aj zamestnanca aj SZČO, tu je prednostný odvod z titulu zamestnanca (ako zamestnanec mám 30 000 Sk, ako SZČO už len z 21 822, v prípade ak zarábam ako podnikateľ napr. 100 000 Sk vymeriavací základ). Dobrovoľne poistená osoba je až úplne na konci.

(nemocenské, ošetrovné, materské), tak potom táto osoba má nárok na dávky nemocenského poistenia. Tento časový priestor je 42 dní.

Žádné komentáře:

Okomentovat