Aktivizace třídy jako celku:
- významné úkoly a problémy se řeší společně
- společně se hodnotí dosažené výsledky a pěstuje se systém sebehodnocení
- podněcuje se pozitivní funkce veřejného mínění a norem
- buduje se pozitivní klima třídy
- rozvíjejí se tradice třídy, zvyklosti, rituály
- systematická spolupráce s rodiči žáků, s vedením školy a obce
- počítáme s tím, že funguje skupinový konformismus
- nepříznivý vývoj kolektivu: restrukturace třídy, vytvoření nového aktivu
Strategie řízení třídy:
-získání žáků pro spolupráci, předcházíme tím kázeňským problémům
Co má pro to učitel udělat:
-efektivní výuka
- vytvoření příznivého klimatu¨
- partnerská komunikace s žáky
- smysluplná a srozumitelná pravidla chování
- sympatický přístup při řešení nespolupracujicího chování žáků
Žádné komentáře:
Okomentovat