Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Učitel a žák, školní třída, klima školy a třídy, výchovná práce ve třídě

4.Učitel a žák, školní třída, klima školy a třídy, výchovná práce ve třídě

Učitel a žák jsou neustále ve vzájemném kontaktu – ve výchovně vzdělávacím procesu
Učitel – pedagog je iniciátorem vých.vzd. procesu a současně také organizátorem, rozhoduje o použití metod, forem, prostředků, hodnotí výsledky.

Vlastnosti: ODBORNÉ A CHARAKTEROVÉ
-vdělání: - všeobecné, teorie+ praxe, pedagogické vzdělání
-hodnotová orientace: - humanita, způsob života

Rysy učitele:
1. Tvořivost – měnit stav stávajících věcí
2. Morální postoj - kladný vztah k práci
3. Ped.optimismus – důvěra ve výchovu, školu
4. Ped.takt - ukázněnost v jednání se žáky
5. Ped.klid – soustředěná práce
6. Spravedlivost
Učitel většinou nepůsobí izolovaně, ale v rámci skupiny

Žák – musí mít určité předpoklady pro výchovu:
1. Fyzické předpoklady (např.Tv)- zdraví, pohybová pružnost, tělesná zdatnost)
2. Psychické předpoklady – schopnosti a nadání
3. Sociální předpoklady – rodina, společnost
4. Dosavadní vzdělání a úroveň
Výchova by měla být neustálou spoluprácí mezi učitelem a žákem

Školní třída – je to kolektiv s vlastní vnitřní dynamikou, se stejnými vých.vzd.cíli, jaké má učitel i škola. Velice důležitá je komunikace uvnitř třídy (harmonický rozvoj jedince, vzájemné vztahy), žáci se učí spolupracovat

Žádné komentáře:

Okomentovat