Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Postoje školy k šikaně

Postoje školy k šikaně
 „Ať si to vyřídí mezi sebou.“
 „Jakmile zasáhneme, šikana se utají.“
 „Řešení ublíží pověsti školy.“
 Doporučovaný postup:
o vyšetření případu
o jednoznačné odsouzení šikany
o první fáze nápravya
o prevence
Jak by měl v případě podezření učitel zareagovat?
Zvýšit pozornost a nejlépe agresory chytit při činu, případ řádně vyšetřit. Bě¬hem vy¬¬šetřování by měl dodržovat správný postup, aby šikanované oběti ještě ví¬ce ne¬u¬blížil:
1. Chránit zdroj informací a neprozradit ho.
2. Prozradit co nejméně o tom, co je a není dosud známo, aby se šikana mohla do¬ká¬zat.
3. Vyslechnout poškozeného, obviněného a svědky vždy zvlášť.
4. Je nutné uchránit oběť před dalšími hrubými útoky na jeho osobu.
5. Prokázaná šikana a agrese musí být adekvátně potrestána, v méně závažných pří¬padech stačí domluva s hrozbou dalšího postihu.
Prevence šikany
- jednání s obětí, jednání s agresorem
- jednání s rodiči oběti a agresora
- jednání se žáky (např. diskuse o problému pasivní tolerance...)
- otázka „publicity – zveřejnění celého problému“

Žádné komentáře:

Okomentovat