PŘÍČINY ŠKOLNÍHO NEÚSPĚCHU DÍTĚTE
Vztahové
1) Rodina
Vztahy v ní, upřednostňování sourozence, trestání dítěte
2) Učitel
Učitel se neidentifikoval se svojí profesí, není zásadový, v interakci upřednostňuje některé žáky, nedostatečná odbornost v psychice dítěte, poruchy dítěte (nebere možnost výskytu LMD, SPU). Osobní vlastnosti učitele.
Selhání dítěte
1) Snížená roveň rozumových schopností dítěte
2) Nerovnoměrné nadání – problémem ze strany učitele
3) Vývojové změny – dospívání
4) Somatický stav dítěte – momentální zdravotní (ale i psychický) stav dítěte, aktuální stav
5) Psychický stav dítěte – momentální psychický stav dítěte, akutní stav,
6) Sociální vlivy rodiny a školy
7) Sociální prostředí dítěte
8) Role dítěte ve třídě, klima třídy
Žádné komentáře:
Okomentovat