Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Typy tříd

Typy tříd:
1.vyrovnaně pozitivní (1.tř.-začátek fung.třídy)
2.spontánně snaživý (dobré chování, prospěch)
3.nadaná třída („dobrá parta“, dobré výsledky, častější absence)
4.neuspokojivý ( špatná kázeň, neúspěšnost, absence)
Formování třídy jako kolektivu
-vyrovnané složení paralerních tříd
- složení tříd podle pohlaví
- společná pravidla soužití – Listina práv a svobod
- významné problémy i úkoly řešit společně
- rozvíjení tradice třídy (odlišování se od jiných)
- Řízení třídy: DŮLEŽITÉ – Získat žáky pro spolupráci. Co dělat?
-efektivní výuka , partnerská, kmunikace se žáky, pravidla chování

Negativní jevy:
-žáci s trvale vedoucí funkcí :šikana, agrese
- žáci izolovaní, slabší

Klima třídy:
Co určuje klima třídy: věk žáků, typ školy, pohlaví, sociální zázemí, chování, třídní kolektiv, třídní učitel a jeho sp.komunikace
Učitel a žák: patří mezi antropogenní činitele výchovy

Učitel: má nezastupitelnou funkci při řízení výchovně vzdělávacího procesu, bezprostředně organizuje pedagogický proces, je tvůrcem pedagogického procesu, jeho tvořivá práce spočívá v tom, že používá výchovně vzdělávací prostředky v nových a náročných situacích a vytváří nové.
-Činnosti učitele: konstruktivní, organizátorská, komunikativní a diagnostická
-Funkce učitele: ve vyučování se vzájemně propojují metodicko-technická oblast, vědecko-techniská oblast, ideově-výchovná oblast

Žádné komentáře:

Okomentovat