Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Charakteristika rodiny jako výchovného činitele

Charakteristika rodiny jako výchovného činitele:
a) rodiče jsou nejdůležitějšími vychovateli, všichni ostatní výchovou mohou jen doplňovat
b) čas, který věnují rodiče svým dětem není hodnota
c) rodiče jsou odpovědni za plnou výchovu
d) nejdůležitějším předpokladem úspěšné výchovy je dobrý společný životní způsob rodičů a dětí
e) dobrou výchovu ve volném čase tvoří v podstatě organizace hodnotných příležitostí pro kontakty, zážitky a činnosti dětí a za tuto organizaci nese odpovědnost rodina
f) nepřímá výchova je v případě rodiny a dalších institucí, zpravidla důležitější než výchova přímá, nepřímo vychovávat znamená vytvořit dětem takové podmínky, aby získané zkušenosti mohli uplatnit pro utváření vlastního mravního, pilného a schopného člověka

Standardy rodinné výchovy dětí školního věku:
- utváření mravních rysů (čestnost, pravdomluvnost, ukázněnost, úcta k lidem, skromnost,…)
- výchova rozumové oblasti (kognitivní výchova dětí)
- utváření vztahů dětí k lidem
- vytváření vztahů k práci a při volbě povolání
- vytváření vztahů dítěte ke kráse
- výchova zdravotní, tělesná a sportovní
- výchova ekologická, sexuální, tvořivá, asertivní
Spolupráce rodiny se školou:
Je nutné vytvoření formální a neformální pospolitosti rodičů, vytvoření vztahů mezi školou, rodinou a veřejností

Žádné komentáře:

Okomentovat