Sebereflektující otázky:
- Co považuje ve výuce za nejdůležitější?
- Jak se snažím toho dosáhnouta
- Daří se mi to?
- Jak vzbudím zájem žáků?
- Jak vycházím se žáky?
- Sebereflektivní metody:
- seberet1ektivní otázky
- metoda pozorování - videozáznam
- metoda rozhovoru - kolega, ředitel
- učitelský deník
- poskytují informace pro autidiagnostiku.
Autodiagnostika:
- proces, v jehož průběhu učitel cíleně a systematicky získává a zpracovává (analyzuje, hodnotí) zpětnovazebné informace o své pedagogické činnosti, aby ji mohl dále zkvalitňovat. - základem je učitelova sebereflexe
Využití výsledků sebereflexe:
- u začínajících učitelů - nástroj uspořádávání, hodnocení pedagogických zkušeností
- u zkušenějších - prevence do sklouznutí k rutině
- pomáhají předcházet problémovým situacím
- potvrdit účinnost postupů - zdokonalovat postupy
Žádné komentáře:
Okomentovat