Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

b) majetkom, záväzkami,

b) majetkom, záväzkami, finančnými prostriedkami, majetkovými právami a pohľadávkami štátu, verejnoprávnych inštitúcií a FNM,
c) majetkom, finančnými prostriedkami a majetkovými právami obcí a VÚC, ktoré získali na úhradu nákladov na prenesený výkon štátnej správy
- majetkom, záväzkami, finančnými prostriedkami, majetkovými právami a pohľadávkami, za ktoré SR prevzala záruku,
- majetkom, finančnými prostriedkami, majetkovými právami a pohľadávkami a finančnými prostriedkami, ktoré sa poskytli SR-e, právnickým osobám alebo fyzickým osobám hospodáriacim s prostriedkami štátneho rozpočtu alebo nakladajúcim so štátnym majetkom v rámci rozvojových programov alebo z iných obdobných dôvodov zo zahraničia.
Čl. 60 ods. 2 obsahuje taxatívny výpočet subjektov, na ktoré sa vzťahuje pôsobnosť NKÚ. Možno zovšeobecniť, že NKÚ má právo kontrolovať všetky subjekty, ktoré sú akoukoľvek účasťou zainteresované na štátnom rozpočte.
Novela Ústavy SR z r. 2001 ( ústavný zákon č. 90/2001 Z. z.) rozšírila okruh subjektov, na ktoré sa vzťahuje kontrolná právomoc NKÚ, najmä o Fond národného majetku SR, zdravotné poisťovne, Národný úrad práce, Sociálnu poisťovňu a pod., teda o subjekty nakladajúce s verejnými financiami.

Žádné komentáře:

Okomentovat