Druhy testových úloh
n každý druh úloh má určité vlastnosti, výhody a nevýhody
n kritériem výběru je:
l cíl testování,
l obsah učiva,
l podmínky,
l autorova preference úloh
n Druhy úloh:
l podle způsobu, jakým žák odpovídá:
n úlohy s otevřenou odpovědí
n úlohy s uzavřenou odpovědí
Druhy testových úloh podle typů odpovědí
Bloomova taxonomie kognitivních výukových cílů a druhy vhodných testových úloh pro zjišťování dosažených vzdělávacích výsledků
1. Úlohy s otevřenou odpovědí podle rozsahu požadované odpovědi
n otevřené široké úlohy
n úlohy se stručnou odpovědí
l produkční
l doplňovací
Ad a) otevřené široké úlohy
n s nabídnutou strukturou odpovědi
l Výroba surového železa
(uveďte hlavní používané suroviny, nakreslete schéma pece a popište hlavní probíhající chemické reakce)
n bez nabídnuté struktury
l vyplývá z konvence, zjišťujeme ji
l Př. Popište hlavní stádia tělesného vývoje dítěte do šesti let.
Adb) úlohy se stručnou odpovědí
n produkční
l Př. Které jsou tři základní složky lidské potravy?....................................
l Př. Napište Archimédův zákon........
n doplňovací
l Př. Hlavním městem Švýcarska je .....
l Př. Po smrti českého krále Karla IV. v roce ......... nastoupil na trůn jeho syn ......
Žádné komentáře:
Okomentovat