Testy kvazistandardizované
n na škole či několika školách,
n známy některé jejich vlastnosti,
n někdy i testová příručka k dispozici a standardy výsledků,
n standardizace není provedena bezezbytku
Podle povahy žákovy činnosti
n kognitivní
l kvalita/úroveň poznání
l př. test z matematiky, překlad
n Psychomotorické
l výsledky psychomotorického učení (psaní na stroji)
n Pozn.: výsledky afektivního a sociálního učení se zjišťují dotazníky, škálami atd.
Podle specifičnosti učení
n testy výsledků výuky
l co se naučili
n testy studijních předpokladů
l obecné charakteristiky,
l náročnější na konstrukci,
l u přijímacího řízení by měly být na VŠ
Podle interpretace výkonu v testu
n testy rozlišující / testy relevantního výkonu
l jaký výkon dosáhl žák vzhledem k populaci,
l zda je ve srovnání s ostatními slabý, průměrný atd.
n testy ověřující / testy absolutního výkonu - kriteriální
l ověřit úroveň vědomostí a dovedností v přesně vymezené oblasti
l předem stanoven stupeň zvládnutí učiva
l neusiluje se o diferencované hodnocení, ale o "zvládl X nezvládl"
Podle časového zařazení do výuky
n testy vstupní
n testy průběžné
l formativní
n testy výstupní
l sumativní
Podle tématického rozsahu
n testy monotematické
n polytematické
Žádné komentáře:
Okomentovat