Rozsah problematiky edukace dospělých v rámci celoživotní edukace
(Podle Bibliographie zur Erwachsenenbildung, Band 27.
Deutschsprachige Literatur 1998).
- drobné redukce —
Vědy o edukaci - pedagogika, psychologie, pedagogika dospělých, teo-i |e alukace dospělých, terminologie, místní určení, výzkum, dějiny edu-|EK f dospělých
i ií - didaktika, organizační formy, metodika, mediální didaktika, me¬diální pedagogika.
Tematické okruhy - politická výchova, hospodářství, právo, dějiny jako pl edmět edukace dospělých, místní a regionální dějiny, vzdělávání o okolí, matematika, přírodní vědy, technika informatika, jazyková výchova, něm¬čina jako cizí jazyk, rétorika, kulturní výchova, filozofie, teologie, etika, perzonalistika, zdravotní osvěta, studijní cesty, dovolená k vzdělávání
I 'i i »fesní edukace - další vzdělávání, přeškolování, obchodní vzdělávání, technická povolání, jiná povolání, dokončení stupně škol
Účastníci - skupiny určení, místní(městská) činnost, rodičovská a rodinná edukace, edukace žen, profesní edukace žen, edukace mužů, edukace ve lláří, edukace nezaměstnaných, cizinců, vysídlenců, multikulturní učení, jdukace zdravotně postižených, alfabetizace, vězeňská edukace
Spolupracovníci - edukace spolupracovníků, edukační management, plá¬nování nabídek, práce s veřejností, marketing, nábor, správa, právní otázky
Instituce - lidové vysoké školy, církevní edukace, odborová edukace, míst¬ili střediska, venkovská edukace dospělých, svépomoc, dálkové studium, hospodářství, podniková průprava, edukace ve veřejných službách, edu-kiicc dospělých s regionálním zřetelem, jednotlivá zařízení, svazy, trh dalSího vzdělávání
Rlzení - řízení, systémy, edukační systémy, edukační politika, vzdělávací právo, financování, podpory, plánování a statistika
Zaliraničí - mezinárodní edukace, edukace v jiných zemích
PoznámKy:
1 Rozsah problematiky edukace dospělých v rámci celoživotní edukace se
statisticky nesleduje.
2 Částečný obraz lze pořídit ze sekundárních dat.
3. Jako Z^roj byla zde zvolena cyklicky vydávaná bibliografie z Deutsches Institut í"1" Erwachsenenbildung, Frankfurt/M., 1999. Byla pořízena z německy psaných pramenů, z celkem 290 titulů periodik.
4 Ze zvolenýcn zdrojů vyplývají fakta o povaze věcného i formálního zamě¬ření některých hesel:
a) autorské zdroje si všímají své vlastní soustavy, čímž směřují k informační
autonomii,
b) tytéž zdroje signalizují proměny civilizačních úrovní jedinců, subkultur
i cele společnosti,
c) množina témat jako celek ukazuje do jisté míry i zpětnovazební reflexi
na vlastní informace,
d) ze seskupení tématiky vyplývá nejenom potřeba, ale i spontánnost.
Žádné komentáře:
Okomentovat