Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Tvář institucí

8.4 Tvář institucí
Pracovním východiskem k rozvinutí pojmu „instituce pro edukaci dospělých" může být empirická charakteristika. Obecně lze říci, že je to taková instituce, kterou zřizovatel takto označí nebo která se tak označí sama. Tomuto označení má odpovídat zvolená činnost. Osoby, které v různých funkcích vstupují do vybraných andragogicko didaktických aktivit k nim současně zaujímají různé vztahy, vzájemně odlišné kvalitou i kvantitou. Institucionálním subjektem se může stát ten, který uvedené aktivity realizuje výlučně nebo částečně vedle ak¬tivit jiných, trvale nebo jen příležitostně. Tento přístup umožňuje širší pojetí zvoleného problému. Současná praxe uvedený problém zatím nedořešila.
Další rozpracování pojmu je umožněno i se zřetelem k vývojovým tendencím celé základny institucionální báze ekonomicky činných subjektů, institucí ve školství, kultuře, občanských korporací, neziskových nebo státních organizací, jakož i aktivit volného času v rámci regionálním nebo celospolečenském. Uka¬zuje se, že instituce pro edukaci dospělých pro svou schopnost adaptace při plnění různých úkolů může bez větších obtíží vstupovat do kooperačních svaz¬ků s jinými institucemi, resp. je i příležitostně suplovat. Nadřazeným pojmem pro zmíněné instituce je „ edukační centrum ".

Žádné komentáře:

Okomentovat