Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Základní studijní aktivity

7.8 Základní studijní aktivity
Zaměření, intenzita i rozsah sebevzdělávacích studijních aktivit jsou odvislé nejen od vnější motivace, ale také znalostí toho, jakých studijních výsledků bylo dosaženo. Sebevzdělávání pracovníků v organizacích může být ve svém průbě¬hu u jednotlivců motivováno nejrůznějšími prostředky, ať již je to pochvala, uznání, různé formy povzbuzení, ale i odměna. Tradiční pedagogický princip výchovy s využitím opory v kladném může spoluvytvářet příznivé klima pro rozvoj sebevzdělávání.
Sebevzdělávající se jedinec se má nejen sám informovat o tom, jakých studij¬ních výsledků již dosáhl (např. pomocí vhodných forem ověřování a opaková¬ní), ale sám má být organizací informován o všech krocích, které učinil v souvislosti s uplatněním studijních výsledků. Má mít potřebné informace o tom, jak byly hodnoceny či využity jeho návrhy, jak byly posuzovány jeho písemné podklady, které vypracoval, jaký byl ohlas k jeho referátům či výsledkům jeho autorské nebo lektorské činnosti. Se zřetelem k výsledkům sebevzdělávání má dostávat i další úkoly v návaznosti na předchozí, tak, aby bylo dosažených vý¬sledků co nejlépe využito.
Všechna tato opatření prakticky podporují rozšiřování a prohlubování sebe-vzdělávacích činností, jejich nepřerušovaný tok. Tak se vytvářejí příznivé pod¬mínky k tomu, aby výsledky sebevzdělávání již dosažené podporovaly sebe¬vzdělávání další.

Žádné komentáře:

Okomentovat