3.1 Didaktické kontinuum
Především je tu jev, který můžeme označit jako didaktické kontinuum. Je to plynulé, soustavné, intencionální působení v předem daném časovém rámci. Kritérium didaktického kontinua umožňuje stanovit hranice akčního pole, na jehož jedné straně lze umístit např. distanční vzdělávání na státních školách bez přerušení zaměstnání a na druhé straně - se zřetelem k absenci didaktického kontinua— příležitostné jednorázové akce, či akce přecházející z režimu didak¬ticky formovaného do jiného režimu, např. pracovního nebo komunikačního. Oblast edukace dospělých je tedy tímto užitým kritériem ohraničena tak, aby se zřetelně oddělila od působení jiného typu. Využití představy didaktického kon¬tinua vede dále k představě převládajícíúčelovosti edukačního působení. Tedy na jedné straně pomyslné stupnice můžeme umístitjednoúčelové edukační akti¬vity, jako je např. nabývání způsobilosti k řízení motorových vozidel či průpra¬va pro vrcholové sportovní způsobilosti, na druhé straně pak aktivity mnohoú¬čelové, jakými jsou obvykle aktivity volného času, zvláště ta jejich část, která spadá do působnosti místní kultury.
Žádné komentáře:
Okomentovat