Funkcionální obsah naopak není obsahem didakticky formovaným. Je to so-
CiiUní, technická či přírodní realita sama. Je to objektivní okolí intencionálních
■ustav. Tato realita tvoří vnější podmínky expozice intencionálního obsahu.
ta objekt-subjekt výchovného působení nemá vliv jen obsah intencionální, ale
>.ili funkcionální.
Dyi mmika vztahů mezi těmito dvěma rovinami spoluvytváří pedagogické akční
kle, jehož povaha je mimořádně důležitá pro tvorbu výchovných a vzděláva-
omponent. Jinými slovy - objekt-subjekt výchovného působení nemůže
|t ve vzduchoprázdnu. Na dospělého člověka v pracovním procesu tedy půso-
íliy v různých rovinách, přičemž obsah intneionální reprezentuje jen jed-
|M Z nich. To má zásadní význam pro řešení účinnosti výchovně vzdělávacího
|«'i .ubení.
Intenzita edukačního působení se stává kritickým celospolečenským problé-Itcni tehdy, převažují-li funkcionální obsahy nad obsahy intencionálními. Tak IOIUHI vznikat roztržky mezi školou a životem, mezi teorií a praxí. Sociální, technická i přírodní realita, představující okolí objektu-subjektu Chovného působení, působí dynamikou funkcionálních obsahů na tento ob-»ikt subjekt do té míry, že se funkcionální obsahy mohou stávat konfrontací ii intencionálních.
Žádné komentáře:
Okomentovat