Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Komplexní realitu výchovně vzdělávacího působení můžeme pracovně charakterizovat právě odkazem na její obsah v širším pojetí.

Komplexní realitu výchovně vzdělávacího působení můžeme pracovně charakterizovat právě odkazem na její obsah v širším pojetí.
Obsahem v širším pojetí je pak soustava poznatků plus její pořadači systém, dále soustava aktivit, jež mají být v souvislosti s touto poznatkovou soustavou osvojeny, plus jejich pořadači systém, hmotné prostředky vyjadřující zmíněné elementy, aktivity nutné k internalizaci obsahu i jeho prezentaci a použití v praxi, aktivity nutné k operacím s obsahem, jakož i dále neoznačené (funkcionální) vlivy okolního hmotného i sociálního prostředí. Naše charakteristika je pouze pracovní.
Jinými slovy, širší pojetí obsahu nepracuje jen s meritorním (věcným) obsa¬hem, ale i s návaznými intelektuálními i senzomotorickými aktivitami a prostře¬dím, v němž se odehrávají. Obsah v širším pojetí tak není jen soubor idejí ob¬jektivně instalovaný mimo účastníky vzdělávací akce (a to nejsou jen poslucha¬či, to je i lektor), ale i subjektivní děje, realizované či potenciální.
Praktické uplatnění tohoto pojetí širší koncepce obsahu ve výchově a vzdělá¬vání pracovníků v organizacích např. začíná při výcviku. Širší pojetí obsahu a jeho rozpracování je nezbytné se zřetelem k teoretickým přístupům v přípravě participačních aj. aktivizačních metod.

Žádné komentáře:

Okomentovat