Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).
Kvalita sebevzdělávacího obsahu
Kvalita sebevzdělávacího obsahu. Lze soudit, že kvalitu sebevzdělávacího obsahu spoluurčuje jeho vzdálenost od objektivně daných souborů poznatků, jak je formuluje věda. Čím bližší je poloha sebevzdělávacího obsahu k vědecky vytvořené hierarchii, tím je sebevzdělávací obsah cennější. Toto východisko je sice oprávněné, ne však jediné. Nesmíme zapomínat na to, že praxe sama mo¬deluje bezprostřední podobu sebevzdělávacích obsahů. Podle toho lze dále sou¬dit, že čím blíže je sebevzdělávací obsah potřebám praxe samé (pod „praxí" zde rozumíme pozitivní tvůrčí reprodukci materiálních a ideových hodnot), tím spí¬še je kvalitnější. Není tedy divu, že v sebevzdělávacím obsahu můžeme najít různou podobu monotématického a polytematického, různý poměr těchto dvou rovin. Individuum volí tyto roviny nejen podle hladiny dosud osvojených vědo¬mostí, dovedností a návyků, ale i podle dostupného životního slohu. Různoro¬dé, paralelně osvojované, mnohdy věcně nesourodé polytematické a monoté¬matické obsahy se přitom nevylučují, např. akvaristika se nevylučuje s germa-nistikou, botanika s heraldikou, zahrádkářství s regionální historií atd. Za ja¬kých okolností, v jaké podobě sociální komunikace se sebevzdělávací obsahy vytvářejí a za jakých okolností se osvojují, je zcela samostatná, mnohdy zcela neprozkoumaná kapitola sociální komunikace. Andragogika dosud nevytěžila z této oblasti vše potřebné.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Žádné komentáře:
Okomentovat