4.3 Vztah k systému edukace
Přináší rozlišení čtyř skupin řízených osob. Jsou to lil osoby, povinně se zú¬častňující (Ze zákona) příslušných aktivit v rámci systému. Je to např. školou povinná mládež, získávající elementární vědomosti, dovednosti a návyky, ale i vojáci v základní službě, povolaní k této službě ze zákona, vychovávaní a vzdě¬lávaní ke slfžbě pro obranu státu. Tyto osoby edukační systém respektují. Dále jsou to 121 osoby> nepovinně se zúčastňující edukačních aktivit z důvodů přípra¬vy své budoucí předpokládané profese či způsobilosti. Jsou to např. žáci odbor¬ných učilišť, studenti středních a vysokých škol, ale také frekventanti autoškol aj. Tyto oso^y si svou edukační perspektivu vybírají. Velmi rozsáhlou skupinu /3/ tvoří ty osoby, které se zúčastňují edukačních aktivit povinně na základě svých smluvních závazků. Jsou to především osoby již profesně angažované, bývalí frekventanti povinných forem. Bývají to obvykle absolventi škol, odbor¬ných kurzů, atestací, osoby v rekvalifikaci, v doplňujícím studiu, ale také pří¬slušníci ozbrojených složek z povolání a další osoby. Ty si rovněž zvolily další účast v edukačním systému. Velmi širokou, s edukačním systémem příležitost¬ně se kontaktující skupinou jsou osoby I AI nepovinně se zúčastňující edukač¬ních aktivit ze zájmů volného času. Tato skupina je zajímavá tím, že se v ní setkávají účastníci skupin ostatních, nejrůznějšího věku, školské a profesní prů¬pravy tedy i vztahů k edukačnímu věku, školské a profesní průpravy, tedy i vztahů k edukačnímu systému. Spadá sem mládež povinná školou právě tak jako příslušníci třetího věku. Zde se přínos systému účastníkům výrazně indivi¬dualizuje.
Žádné komentáře:
Okomentovat