Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Bariéry možného rozvoje potenciálu cestovního ruchu v ČR

Bariéry možného rozvoje potenciálu cestovního ruchu v ČR

• nedostatek potřebných odborníků
• absence marketingových studií rozvoje regionů
• nedostatečná a eventuelně nekvalitní infrastruktura cestovního ruchu
• nevyhovující legislativa (ani tak zákon o cestovní ruchu, ale spíše navazující vyhlášky a daňový rámec)
• omezené finanční prostředí pro rozvoj podnikání (podpora podnikání z titulu finanční není na dobré úrovni)
• financování údržby a obnovy kulturního dědictví

K odstranění těchto bariér je nutná spolupráce a soulad všech zainteresovaných stran (veřejná správa, státní správa, a hlavně podnikatelská sféra).

Nové produkty – dají se perfektně používat právě v regionálních podmínkách (turistika v celoplošně chráněných oblastech, naučné stezky, skanzeny, průmyslové skanzeny).

Celkové zhodnocení (analýza) regionálního cestovního ruchu a z toho vyplývající cíle:

1) přispět ke stabilizaci a tvorbě nových pracovních příležitostí zejména v regionech s vysokou nezaměstnaností

2) rozvoj malého a středního podnikání a to právě díky aktivitám cestovního ruchu zejména v problémových územích (hospodářsky slabších regionech)

3) přispět ke zvyšování příjmů státních a samozřejmě i místních (krajských, městských, obecních) rozpočtů
4) přispět ke zvyšování devizových příjmů v cestovním ruchu a to v obchodní bilanci (tvorba takových produktů, které by přilákaly a udržely co nejvíce zahraničních turistů)

5) zkvalitnit a rozšířit nabídku produktů cestovního ruchu rozčleněného pro různé druhy skupin zákazníků

6) zkvalitnit přípravu lidských zdrojů pro oblast cestovního ruchu

7) zlepšovat konkurenceschopnost dovolených (rekreací) v ČR oproti zahraničí (zatím jsme konkurenceschopní pouze cenou)

Žádné komentáře:

Okomentovat