Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

SWOT ANALYZA

Příležitosti:
• posílení postavení ČR ve světovém cestovním ruchu a zejména v evropském cestovním ruchu a to jak celku, ale i nabídkou balíku zaměřeného na určité skupiny obyvatel
• rozšiřování spolupráce pohraničních regionů – např. SAPARD – dotace
• rozvoj nových moderních produktů cestovního ruchu (venkovská, ekologická, kongresová, incentivní, kulturní, cyklo, náboženská turistika)
• využití programu obnovy venkova pro rozvoj cestovního ruchu v daných regionech – základní pro příjem podpory z evropských fondů

Ohrožení:
• legislativní rámec
• nedostatek kapitálu nebo jiných prostředků k rozvoji a stabilitě cestovního ruchu
• podcenění významu koordinace státních orgánů přes regionální rozvojové agentury
• podcenění významu aktivit cestovního ruchu pro podporu malého a středního podnikání – tvorba nových míst
• podcenění lidského faktoru – poradenství, vzdělávání na profesionální úrovni pro malé a střední podnikatele v cestovním ruchu

Priority dalšího rozvoje cestovního ruchu (CR) v České republice

1. Zvýraznění ČR na mezinárodním trhu cestovního ruchu (CR), a to přes tvorbu nových produktů, které musí být tvořeny tak, aby byl o ně zájem ze strany určité klientely či určitého regionu.
2. Rozšířit a zviditelnit domácí cestovní ruch a snaha o zvyšování jeho konkurenceschopnosti.
3. Kvalita infrastruktury (jinak nekvalita odradí klienty).
4. Kvalitní nabídka produktů, a to zejména základních a doplňkových služeb.
5. Zvýraznění regionů = tvorba regionálních produktů.
6. Podnikatelské klima (nedostatečná saturace oblastí regionů).
7. Příprava lidských zdrojů (vzdělání, doškolování).
8. Ochrana spotřebitele a jeho bezpečnosti.
Existují určité problémy, které je třeba řešit přednostně:

Žádné komentáře:

Okomentovat