Segmentace trhů cestovního ruchu
• segment demografický (věk, pohlaví, složení rodiny)
• segment psychologický (potřeby, zájmy)
• segment podle vzdělání a úrovně znalostí
• segment podle kupního chování
• segment podle ekonomiky (finanční možnosti, příjmy, jak budou zákazníci platit, jako jsou příjmy strukturované, jak se dívají na ceny v cestovním ruchu)
• segment regionální (ze kterých oblastí, do kterých oblastí by chtěli cestovat)
zaměření se na určité segmenty
vzniká určitý náhled na cestovní ruch => vytváření svého image, jména a také okruhu klientů => na základě toho se vytváří marketingová strategie
s tím souvisí i marketingový výzkum = určitá marketingová kontrola – co se zákazníkům líbilo či nelíbilo, co chtějí příště změnit, co by bylo vhodné zlepšit
= zpětnou kontrolou např. jednoduchým dotazníkem se od zákazníků může zjistit skutečnost
1 odrazený klient může odradit až dalších 15 osob
1 spokojený klient může přilákat 5-7 dalších osob
Žádné komentáře:
Okomentovat