Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

MARKETING CESTOVNÍHO RUCHU

MARKETING CESTOVNÍHO RUCHU

teorie:
Cílem pro firmu je co nejvíce prodat, získat prostor na trhu, získat postavení na trhu, rozhodnout s jakými riziky a na druhé straně s jakými zisky bude kalkulovat.

Trh cestovního ruchu
- trh cestovního ruchu – jeho charakteristika a výzkum je nejdůležitějším zdrojem informací jak marketing ve firmě cestovního ruchu využít
- v zemích, kde je vyspělý cestovní ruch – tam vzniká cestovní ruch jako normální součást trhu zboží a služeb (turistické služby)
- trh cestovního ruchu lze rozdělit podle řady kritérií:

1) volný trh cestovního ruchu – kdokoliv má přístup na trh cestovního ruchu (to můžeme přirovnat období 1991-2001 v České republice, než začal platit nový zákon o cestovním ruchu)

2) kontrolovaný trh cestovního ruchu – ten, kdo chce vstoupit na trh cestovního ruchu, musí splnit některá zákonem stanovená kritéria (podmínky)

3) národní trh cestovního ruchu – význam má domácí cestovní ruch

4) zahraniční trh cestovního ruchu – důležité je jeho vliv na oblast zahraničního obchodu

5) trh cestovního ruchu z pozice prodávajícího nebo kupujícího – vztah nabídky a poptávky

6) trh cestovního ruchu z pozice tradiční nebo moderní :
• tradiční cestovní ruch = mohou se jej zúčastnit střední zajištěné vrstvy obyvatelstva
• moderní cestovní ruch = tato sféra je dnes přístupná středním vrstvám v důsledku určitého růstu životní úrovně
= kombinace různých služeb dle konkrétního přání zákazníka (paragliding, potápění)
(+) podnikatelské sféry mohou vyplácet větší příspěvek na dovolené
(+) růst volného času

7) potencionální trh cestovního ruchu – výzkum, zda bude možno v určité lokalitě podnikat v oblasti cestovního ruchu => nové formy služeb, změna nároků na pracovní sílu, zaměstnanost, příležitosti a ohrožení

Žádné komentáře:

Okomentovat