MARKETING CESTOVNÍHO RUCHU
teorie:
Cílem pro firmu je co nejvíce prodat, získat prostor na trhu, získat postavení na trhu, rozhodnout s jakými riziky a na druhé straně s jakými zisky bude kalkulovat.
Trh cestovního ruchu
- trh cestovního ruchu – jeho charakteristika a výzkum je nejdůležitějším zdrojem informací jak marketing ve firmě cestovního ruchu využít
- v zemích, kde je vyspělý cestovní ruch – tam vzniká cestovní ruch jako normální součást trhu zboží a služeb (turistické služby)
- trh cestovního ruchu lze rozdělit podle řady kritérií:
1) volný trh cestovního ruchu – kdokoliv má přístup na trh cestovního ruchu (to můžeme přirovnat období 1991-2001 v České republice, než začal platit nový zákon o cestovním ruchu)
2) kontrolovaný trh cestovního ruchu – ten, kdo chce vstoupit na trh cestovního ruchu, musí splnit některá zákonem stanovená kritéria (podmínky)
3) národní trh cestovního ruchu – význam má domácí cestovní ruch
4) zahraniční trh cestovního ruchu – důležité je jeho vliv na oblast zahraničního obchodu
5) trh cestovního ruchu z pozice prodávajícího nebo kupujícího – vztah nabídky a poptávky
6) trh cestovního ruchu z pozice tradiční nebo moderní :
• tradiční cestovní ruch = mohou se jej zúčastnit střední zajištěné vrstvy obyvatelstva
• moderní cestovní ruch = tato sféra je dnes přístupná středním vrstvám v důsledku určitého růstu životní úrovně
= kombinace různých služeb dle konkrétního přání zákazníka (paragliding, potápění)
(+) podnikatelské sféry mohou vyplácet větší příspěvek na dovolené
(+) růst volného času
7) potencionální trh cestovního ruchu – výzkum, zda bude možno v určité lokalitě podnikat v oblasti cestovního ruchu => nové formy služeb, změna nároků na pracovní sílu, zaměstnanost, příležitosti a ohrožení
Žádné komentáře:
Okomentovat