Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

VEŘEJNÝ SEKTOR

VEŘEJNÝ SEKTOR

(1) Nedostatečný rozsah státní propagace a informovanosti o ČR v zahraničí
- sice byla založena Česká centrála cestovního ruchu – málo dostačující z důvodů:
a) absence soustavy marketingové činnosti
b) nedostatečný teritoriální rozsah (nejsou pokryty perspektivní teritoria)
c) nedostatečný počet informačních center v zahraničí (zatím minimum po linii zastupitelských úřadů – snaha rozšířit i o další centra ve významných regionech)
d) málo ucelená řada propagačních materiálů, hlavně o turistických regionech
e) malá nabídka speciálních produktů (potápěčské kurzy, extrémní turistika, apod.)
f) finanční možnosti jsou velice omezené (toto je velký problém)
 z těchto bodů vyplývá, že je třeba se přednostně zaměřit na zvýšení státní propagace a zajištění většího objemu finančních prostředků

(2) Absence strategií rozvoje cestovního ruchu ve většině regionů
- v několika bodech je již hotový, například v Jihočeském kraji probíhá závěrečná revize před prvním schvalováním
- byly vyčleněny finanční prostředky a granty, aby byly tyto celkové koncepce vypracovány
- existují mimo stanovených regionů (kraje) samovolně vzniklé regiony (např. Šumava)

• 80% plochy ČR je schopno sloužit k rekreačním účelům
• u nás existuje velká řada památek zapsaných v UNESCO
• velké množství chráněných přírodních památek, parků, rybníků, krasových útvarů a dalších
• kulturní a folklórní zázemí v každém regionu
• jedno z nejlepších turistických značení v Evropě (především cyklotrasy)
• vyhlášené lázeňství
• možnosti tvorby nových produktů: kongresový cestovní ruch (nejen v Praze), incentivní cestovní ruch (podnikové zájezdy), sportovní turistika (letectví, paragliding, horolezectví), kulturní turistika, náboženská turistika, venkovská či agroturistika

Žádné komentáře:

Okomentovat