Cenová politika
- měla by také vznikat na bázi výzkumu
- je osou marketingu
- ceny v cestovním ruchu mají charakter smluvních cen – ceny ale musí být na určité úrovni:
=> musí být přijatelné pro klienty domácí resp. zahraniční
=> ceny musí být srovnatelné s obdobným produktem na trhu domácím resp. zahraničním
(+) Jestliže chce firma cestovního ruchu uspět na trhu, tak musí být cena na úrovni s obdobnými produkty (konkurenčními), ale musí zároveň dodržovat všechny ostatní podmínky pro provoz cestovního ruchu – kvalitní služby, doplňkové služby, apod.
Strategie cen se řídí buď:
• nákladově,
• nebo diferenciálně.
=> musí nabízet služby odlišné nebo speciální = odlišit se od konkurence
(odlišné způsoby placení, objednávání
Při cenové politice firma využívá obchodně-politické nástroje při spolupráci s partnery v obchodních či hospodářských vztazích:
=> systémy přirážek a srážek
=> politika slev
=> politika volných míst (2 učitelé zdarma se třídou dětí)
Ceny v cestovním ruchu budou vždy na takové úrovni, jak si je přetvoří nabídka a poptávka.
Žádné komentáře:
Okomentovat