VI. Přednáška, 7.11.2007
Doprava
a) pravidelná (dle jízdního řádu)
b) charterová (na objednávku)
Železniční doprava
- vlak = 1 prostředek CR
- železniční síť v ČR je velmi hustá
- ekologická doprava
- omezená sítí kolejí
- velmi bezpečná
- hlavní trasy
o severo-jižní
o západo-východní
1995 – ČD rozděleny na subjekt vlastnící vlaky a subjekt spravující a vlastnící železnici.
Typy vlaků v ČR
- SC, Supercity (Pendolino), Jezdí na tratích: Pha-Pce-Ol-Ost, Pha-Pce-HavlBr-Brn-Břec-(SK)Bra-(A)Wien
- IC/EC, Intercity/Eurocity – Zastavuje ve velkých stanicích a želez. uzlech
- R/EX, Rychlík/Expres - Zastavuje ve velkých stanicích a želez. uzlech
- Sp, Spěšný vlak – Zastavuje ve vybraných stanicích a zastávkách
- Os/EMOs, Osobní/Příměstský vlak – zastavuje ve všech st. a zast.
Stanice – velká města, žel. uzly
Zastávka – nelze koupit jízdenku, odb. ve vlaku
1. třída – lepší vybavení vozu, za příplatek
2. třída – standard
Cena jízdenky vychází z tarifu (Kč/km) + příplatky (za IC, EC, SC, místenku či jiné složky).
Místenka – zaručuje místo k sezení
Lehátko – 6 osob / kupé
Lůžko – 3 osoby / kupé, skříňka, umyvadlo, mýdlo, minerálka a sušenky v ceně.
Jídelní/restaurační vůz.
Žádné komentáře:
Okomentovat