Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

SPOTŘEBITELSKÁ VEŘEJNOST

SPOTŘEBITELSKÁ VEŘEJNOST

Zákon na ochranu spotřebitele
Zákon o službách v cestovním ruchu

platnost od 1.10.2000, do 1.4.2001 se museli všechny cestovní kanceláře přihlásit jako CK k pojištění jinak musejí být zrušeny

standardizace služeb:
cenové skupiny, hvězdičky hotelů -> vše je zatím doporučené -> ale existuje snaha uzákonit jednotnou předlohu (i v EU jsou rozdíly v každé zemi)

Ekonomika cestovního ruchu

Existují určité problémy, které je třeba řešit přednostně:

FINANCOVÁNÍ POTŘEB CESTOVNÍHO RUCHU

1) stále ve veřejném sektoru není ujasněn proces financování
- neodráží se ve struktuře státního rozpočtu
- v roce 1999 činily výdaje na cestovní ruch pouhých 0,6% z HDP = silně pod limitní hranicí 1%
- cestovní ruch má 100% dotovanost ze soukromých prostředků
- zákony nedonutily státní sektor, aby dotoval cestovní ruch – vše leží na soukromém sektoru
- kolik stát vydává na opravy například památek a kolik by bylo třeba
- tento rok financování cestovního ruchu přebírají kraje a kraj je organizací samosprávy => bude to stejné financování jako v případě obcí
- dříve okres peníze dostával ve formě dotace ze státního rozpočtu
- dnes bude na krajích, aby získávaly dodatečné (chybějící) peněžní prostředky na financování cestovního ruchu

2) daně se platí tam, kde má podnikatel trvalé bydliště
- některé regiony tím přichází o značné příjmy z daní
- pokud by se to zlepšilo, tak by kraje měly větší možnost vracet vybrané peníze zpět do svého regionu
------------------------------
Na internetu lze najít a) koncepce ministerstva pro místní rozvoj b) strategie cestovního ruchu c) grafy autonomní poptávky d) vazby mezi ministerstvem pro místní rozvoj a vyššími územními celky.
-------------------------------
- pro lepší financování v oblasti cestovního ruchu by se měl vytvořit fond cestovního ruchu, který by měl pomoci s řešením nejproblematičtějších oblastí cestovního ruchu
- fond na podporu rozvoje cestovního ruchu => státní účelový fond > jeho přesné podmínky jsou na internetových stránkách MMR

Žádné komentáře:

Okomentovat