Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE CESTOVNÍHO RUCHU

STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE CESTOVNÍHO RUCHU

A/ Výchozí strategická situace:
od 1.1.2001 je nové rozdělení území = máme 14 krajů

B/ Demografická situace a osídlení:
hodnotící body – trendy demografického vývoje regionů:

• pokles dětí event. odsun rození dětí do vyššího věku matky
• stárnutí populace (zejména na vesnicích) a prodlužuje se věk
• v poslední době se zvyšuje podíl domácností jednotlivců
• snížení vnitřní migrace – pokles mobility obyvatelstva (snižuje se vnitrostátní stěhování)
• imigrace ze zahraničí – ovlivňuje některé regiony pozitivně i negativně
• úroveň hospodářského rozvoje z titulu příjmů místních rozpočtů
• územní dělba práce

C/ Meziregionální disparita (rozdílnost):
- existuje pouze několik extrémů
- disparita jde po ose Karlovy Vary – Praha – Brno – Zlín = podél této křivky jsou nejsilnější regiony a čím dále od této linie k hranicím jsou regiony slabší
a) mezi kraji
b) mezi NUC II

- rozdíl mezi Prahou (nejvyšší hodnota) a krajem Středočeským je nejvyšší v poměru 100:43
- když vyloučíme Prahu, tak bude rozdíl mezi jednotlivými kraji menší
- podle HDP se určité regiony dostanou až pod 45% úroveň normy EU (minimálně 75% nejsilnějšího regionu)

Žádné komentáře:

Okomentovat