Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Umění propagace a reklamy

Velmi účinnou formou propagace jsou také vlastní internetové stránky. Nejde o žádné velké náklady – zaplacení vlastní internetové adresy se pohybuje v řádech stokorun za rok a samotné vytvoření jednoduché webové prezentace by nemělo přesáhnout několik tisíc korun. Ideálním tvůrcem internetových stránek jsou mladí lidé, například studenti vysokých škol, pro které je práce s internetem zábavou a jsou značně flexibilní při tvorbě internetové prezentace. Tato forma propagace má ovšem své zásady. Vstupní stránka by měla obsahovat určité spektrum daných informací, které budou sloužit k orientaci klienta (přesná adresa, kontaktní osoba, aktuální kontakty, ceny, několik fotografií objektu nebo atraktivního místa v okolí, mapa, doprovodné služby apod.). Internetová stránka by měla být alespoň občas aktualizována (např. upozornění na začátek sezóny, dočasné slevy nebo sdělení, že v blízkém okolí probíhá nějaká zajímavá akce). Ideální je dosáhnout stavu on-line nabídky noclehů, kdy má klient přehled o tom, zda jsou ještě volné noclehy, na jaký termín a v jaké struktuře (dvojlůžko, čtyřlůžko atd.). Odkaz na vlastní webovou adresu je třeba rozvěsit do nabídky celostátních multitématických prohlížecích portálů (např. Seznam, Atlas, Centrum), ale i na stránky organizací, pro které jsou příslušné podnikatelské aktivity nebo názory zájmové organizace přirozeným názorovým partnerem nebo je jejich obsah takového zaměření, že se tam taková webová adresa hodí. Cílem je vždy vytvořit co nejširší povědomí o prezentované podnikatelské nabídce nebo názoru na ten který problém. Jedním z modelových příkladů internetového partnerství je propagace agroturistických aktivit ve spolupráci s místní správou, obecním úřadem apod. Z toho důvodu je strategicky vhodné, tam kde je to možné, zakládat a udržovat korektní vztahy zejména se starosty obcí, ve kterých se agroturistický podnik nachází. Z toho mají prospěch obě strany – úspěšný podnik přináší do obce finanční zdroje, obec zase může na svých stránkách, vývěskách a při pořádání různých místních akcí agroturistický podnik propagovat.

Žádné komentáře:

Okomentovat