Mezi nové trendy v cestovním ruchu patří například měkký cestovní ruch (soft). To znamená, že lidé mají stále větší zájem o čistou krajinu v místě pobytu a o vysokou kvalitu přírodního prostředí. Dále stoupá zájem o domácí zemědělské výrobky a bioprodukty. Stále více hostů chce poznat kulturu, obyčeje a životní podmínky v okolí místa svého prázdninového pobytu a také všední, pracovní den na farmě.
Jiným aktuálním trendem je trend k vyšší kvalitě služeb. Kvalita však neznamená luxus. Myslí se jí především lepší věcné vybavení, starost o hosty, poskytování služeb apod. Kvalitativní nároky hostů rostou ve všech oblastech. Chtějí lepší ubytování, větší péči, rozmanitější nabídku pro různé aktivity ve volném čase.
Dalším krokem je definování cílů, čeho chce podnikatel dosáhnout. Bez jasně formulovaných cílů nemůže být nikdo na delší dobu úspěšný. Pokud si totiž podnikatel určí cíle, může pro jejich splnění stanovit i vhodné nástroje, postupy. Cíle je třeba stanovit tak, aby byly měřitelné a kontrolovatelné. Podnikatel by měl v průběhu doby zjišťovat, zda již určitého cíle dosáhl a kdy se tak stalo.
Posledním krokem je provedení marketingových opatření pomocí nástrojů marketingového mixu, kterými jsou: produkt, cena, distribuce a propagace agroturistického podnikání.
Žádné komentáře:
Okomentovat