Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Další technika nese název: Vlastní a cizí chyby

Další technika nese název: Vlastní a cizí chyby
Cílem je, ujasnit si, co se mi nelíbí na druhých i to, zda se nechovám stejně i já sám. V pozadí je domněnka, že každého zlobí nejvíce ty chyby druhých, které má sám. Hra je vhodná pro děti od 10let.
Popis: klienti mají napsat vše, co se jim na druhých klientech – dětech nelíbí. Tyto poznámky musí psát celými větami tak, aby bylo jasné, na kom se jim určitá charakteristika či způsob chování nelíbí. Pak si každý pro sebe pročítá, co napsal a klade si otázku: Mám tuto chybu také? Kdy jsem naposledy takto jednal? Když dítě usoudí, že výrok platí i o něm, udělá před větou křížek a za větu napíše: Já to dělám také.
Konec hry vyhodnocujeme následujícími otázkami: Kolik chyb, které vidím, mám i já? Bylo mi to jasné už dřív? Najdu tento poznatek vyjádřen v nějakém úsloví či přísloví?
Technika zaměřená na skupinovou práci: Erb
Na začátku si povídáme o tom, co je pro danou skupinu charakteristické, co mají společného. Následuje úkol: nakreslit společný erb, který by skupinu vystihoval. Skupina dostane k dispozici velký balící papír, vodové barvy, temperové barvy, voskovky, pastelky, křídy, obyčejný papír a tužku na náčrt. V první fázi dochází k rozdělení úkolů, kdo se pokusí načrtnout nápady skupiny, kdo nápad překreslí na balící papír, kdo se postará o barevné ztvárnění atd. Při práci si lze všimnout, kdo je dominující v rozhodování a rozdělování úkolů, kdo je aktivní, kdo spíše přihlíží atd. Na konci práce se samozřejmě erb vystaví na vhodné místo, aby skupina své společné dílo měla na očích.
Všechny uvedené techniky podporují dobré vztahy ve skupině, mám s nimi velice pozitivní zkušenosti.

Žádné komentáře:

Okomentovat