Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Předpoklady predikce školního výzkumu

Předpoklady predikce školního výzkumu

- známé vztahy mezi variabilitou školního výzkumu a variabilitou znaků osobnosti a prostředí, které determinují školní výkon (IQ, temperament)
- žáci se liší
- existují vztahy mezi variabilitou a IQ


I. – dosavadní vývoj byl ve všech složkách opožděný
II. – vzestupy a) opožděný vývoj řeči u dítěte
b) když dítě vyrůstalo v nepříznivých podmínkách, které se zlepšily
III. - mírně nepříznivý – když se zhorší prostředí; u somatického postižení
IV. – výrazně negativní trend – u dětí se záchvatovým onemocněním, které není medikamenticky zvládnuto
V. – náhlý vzestup intelektové výkonnosti po 8. roce věku – děti se v 8 letech probudí k vysokému výkonu, děti s disharmonickým vývojem osobnosti astemického infantilního typu. Takových dětí je velice málo, rys temperamentu je konstantní (nemění se) – nároky školy se musí měnit

Žádné komentáře:

Okomentovat