C: Psychosociální hry a jejich cíl
Postupy vyvinuté v rámci sociálně psychologického výcviku dávají dětem příležitost k aktivní spoluúčasti. Děti ve hrách mohou uplatnit své city i pocity, mohou si spolu povídat, pohybovat se, vyjednávat mezi sebou, získávat vztah ke druhým, hrát si na někoho, rozhodovat se za sebe apod. Při sociálním kontaktu probíhá učení žáka s využitím zpětnovazebních informací.
Pro děti je důležité, aby se naučily žít ve skupině, protože v dospělosti se všechny stanou členy nejrůznějších pracovních a jiných kolektivů, kde je vysoký stupeň soudržnosti předpokladem spolupráce. Proto je dobré využívat různých interakčních her a cvičení co nejdříve v životě každé skupiny. Každé dítě tím získá vědomí, že ke skupině patří nejen jako nositel určité role, ale i jako osoba. Tato skutečnost přispívá ke vzniku pocitu bezpečí a jistoty. Kdo se cítí být akceptován a dovede tento pocit pojmenovat a ohodnotit, ví, jak se chovat k ostatním, aby i oni se cítili být skupinou přijati. Ve skupině, kde jsou po této stránce uspokojeny potřeby všech členů, můžeme snadněji mobilizovat síly k dosažení skupinových cílů.(Hermochová, s. 10, 11)
Žádné komentáře:
Okomentovat