Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Výchova

Výchova:
- musí zprostředkovat přesvědčení
- znamená zakládání vztahů
- nesmí jít z cesty k nejvyšším hodnotám
- souvislost práv a povinností
- hodnoty úcty a důvěry
- dosažení ctností
- ochota sloužit a plnit povinnosti
- láska k domovu a vlasti
- zvláštní význam se přikládá základním hodnotám a právům obsažených ve výchově

Chyba ve výchově = politický terorismus!!

Spoluodpovědnost za předávání hodnot má:
1. Rodina – primární místo, prioritní skupina, předávat vzorem
2. Škola – pedagogika volného času
3. Stát
4. Osobnost pedagoga, osobní příklad člověka

Potřeba = vychází z nedostatku, jsou chápány jako požadavky organismu, vrozené nebo získané. O potřebu usilujeme dle naléhavosti:
- nasytit se, spánek, bezpečí (obydlí), spolupatřičnost (zázemí rodiny), uznání, seberealizace (rozvoj osobnosti)

Cílem TVM je vést studenty učitelství k pochopení podstaty symbolických hodnot – pravda, dobro, krása, láska, práce, demokracie, humanita atd.

Klasifikace hodnot souvisí s potřebami, které se během života mění, vyvíjejí, vznikají a zanikají.

Krize společnosti = převládání materiálních hodnot. Lidé jednají a postupují proti sobě a jsou ovládaní ziskem a egoismem.

Žádné komentáře:

Okomentovat