Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Vzdělávací program „Začít spolu“ (Step by Step)

4. Vzdělávací program „Začít spolu“ (Step by Step)- důraz na individuální přístup k dítěti a partnerství školy s rodinou a ostatní komunitou, program čerpá mimo jiné z díla J. A. Komenského, je koncipován pro děti od 3 do 15 let, cílem rozvoj tvořivosti a týmové spolupráce navzájem i s rodiči dětí, napomáhá otevřené společnosti, snaha zvyšovat kvalitu učení dětí a vzdělávání učitelů, bez ohledu na jejich etnickou, náboženskou příslušnost, zdravotní postižení nebo specifické vzdělávací potřeby; program má několik principů:
- podnětné prostředí – úprava třídy, prostor pro společné setkávání,
- individuální přístup ke každému dítěti vycházející z jeho potřeb a specifik,
- integrované učení hrou, tématické projekty, chápání světa v souvislostech,
- pozorování dětí a plánování činností,
- slovní hodnocení a sebehodnocení,
- inkluze a integrace dětí s individuálními a etnicky podmíněnými potřebami,
- aktivní účast rodičů, zapojení rodiny do práce školy.
5. Čtením a psaním ke kritickému myšlení –podstatou kritického myšlení je konstruktivní pedagogika, jedná se o aktivní podíl žáka na konstrukci svého vzdělávání, východiskem jsou jeho dosavadní zkušenosti a vědomosti, žák je angažován v procesu učení a vytváří si svůj vlastní způsob, jak se učit; klade se důraz na to, aby děti byly na přijímání nových informací připraveny; mají čas na diskuzi, přemýšlení a uvažování, pak se rozhodnou jaké tvrzení přijmou, odmítnou nebo se zřeknou úsudku; jádrem programu je třífázový cyklus učení:
1. evokace
2. uvědomění si významu
3. reflexe
6. Integrovaná tematická výuka (ITV) - model vzdělávání byl vytvořen na základě zkušeností s nadanými dětmi; model ITV vychází z výzkumu mozku, - vzdělávání za současného respektování individuálních zvláštností – kurikulum „šité na míru“ třídě, podmínky) byly stanoveny:
- nepřítomnost ohrožení,
- smysluplný obsah učení,
- možnost výběru,
- přiměřený čas,
- prostředí,
- spolupráce,
- okamžitá zpětná vazba,
- dokonalé zvládnutí osvojované látky.
Výuka ve věkově smíšených skupinách, pracuje se na základě celoročního sjednocujícího tématu, které souvisí s okolním světem a musí být použitelné.

Žádné komentáře:

Okomentovat