Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Základní schéma komunikačních procesů

Základní schéma komunikačních procesů
- obsah nebo povaha sdělované informace
- použitý prostředek a forma sdělení informace
- osobní charakteristiky a společenské postavení účastníků komunikačního procesu
- specifické charakteristiky situace, za které komunikační proces probíhá
- přístup účastníků komunikačního procesu, určující způsob předávání a interpretace přijímané informace

Posláním sdělení je předat to, co mluvčí zamýšlí, a to tak, aby posluchač porozuměl.

Sociální normy
- nepsaná pravidla chování a jednání
- ovlivňují pracovní výkonnost
- v oblasti sociálního styku upravují způsob a formy vzájemného kontaktu jednotlivých členů skupiny
- postihují také míru respektování norem a předpisů formální povahy
Respektování a dodržování sociálních norem jednotlivých pracovníků bývá více či méně přísně sledováno.

Tradice
- souhrn zvyklostí, které se vytvořily v průběhu existence pracovní skupiny

Hodnota
- je odrazem významnosti, důležitosti určité kvality předmětů či jevů

Hodnotová orientace
- konkrétní vyjádření toho, čemu dotyčný jedinec dává přednost, co má pro něj osobně větší – menší – žádný význam

Hodnotová orientace pracovní skupiny
- dotýká se nejrůznějších stránek pracovního i osobního života členů pracovní skupiny, zvláště
o obsahu a charakteru vykonávané práce
o míry pracovního nasazení
o odměňování práce
o složitého komplexu pracovních podmínek
o oblasti pracovních a životních perspektiv jak pracovní skupiny jako celku, tak jejích jednotlivých členů
- je jedním z významných regulátorů veškeré činnosti jednotlivých pracovníků i celých pracovních skupin

Vedoucí pracovník a vedení lidí
- podstatu řídící činnosti manažera tvoří vedení lidí.
- v podniku musí být zpracovaná koncepce práce s lidmi, v jejímž rámci by byly pro všechny vedoucí vymezeny principy optimálního zacházení s lidmi
- na tomto základě a ve spolupráci s podnikovými personálními útvary řeší každý vedoucí následující otázky
o výběr pracovníků, jejich přijímání do podniku, rozmístění a adaptace
o komunikace s pracovníky při žádosti o konkrétní pracovní úkon
o hodnocení pracovníků
o stimulace a motivace pracovníků
o poradenská účast na řešení pracovních a osobních problémů vedených pracovníků a pracovních skupin

Žádné komentáře:

Okomentovat