Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

CESTOVNÍ KANCELÁŘ - kategorizace - dle rozsahu poskytování služeb, dle provozu, dle právní formy CK

CESTOVNÍ KANCELÁŘ - kategorizace

DLE ROZSAHU POSKYTOVANÝCH SLUŽEB

1. subjekty poskytující kompletní služby
2. subjekty specializované na některé služby

DLE PROVOZU

1. ve všech ročních obdobích
2. sezónní cestovní kanceláře/agentury

DLE PRÁVNÍ FORMY CK

1. fyzické osoby (FO) – nejčastěji
2. společnosti s ručením omezeným (s.r.o.) – dost časté
3. veřejné obchodní společnosti (v.o.s) – méně časté

DLE VELIKOSTI

• dle počtu zaměstnanců
• dle velikosti obratu
1. malé
2. střední
3. velké

VÝVOJ CESTOVNÍCH KANCELÁŘÍ

- u nás držel monopol ČEDOK (vznik 1960)
- vedle něj existovaly ještě: Autoturist, CKM, Tatraturist, aj.
- po roce 1989 = boom na trhu – objevilo se okolo 3-4 tisíc CK – funkčních bylo 1500
- v roce 1997 – krachující CK => každý si dělal co chtě, vznikaly problémy
příčiny krachů: ekonomická situace v ČR (vztah Kč k DEM a USD)
převis nabídky nad poptávkou (N převyšovala 3x P)
dumpingové ceny
etika v podnikání
platební morálka
- po pádech CK navíc řada dalších cestujících stornovala zájezdy a to vedlo ke krachu dalších subjektů

Žádné komentáře:

Okomentovat