Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

ČLENĚNÍ CESTOVNÍCH KANCELÁŘÍ A CESTOVNÍCH AGENTUR 1

ČLENĚNÍ CESTOVNÍCH KANCELÁŘÍ A CESTOVNÍCH AGENTUR 1

Na základě předmětu činnosti se od sebe liší, také se odlišují od sebe na základě struktury, vlastní velikosti. Právě z hlediska předmětu činnosti rozlišujeme
a) tzv. touroperátory = neboli organizátorech cestovního ruchu a
b) o zprostředkovatele CR.

Hlavním úkolem touroperátorů je nakupování služeb od jednotlivých dodavatelů – tyto služby třídí, kombinují a vytvářejí tzv. package (balíky služeb), které publikují v katalozích CK a prodávají je ve vlastní prodejní síti a nebo se spojují a prodávají tyto své produkty prostřednictvím zprostředkovatelů. Zákon 159/99 Sb. povoluje a přímo nabádá druhé subjekty – tedy cestovní agentury, aby prodávaly jedině prostřednictvím touroperátorů - agentura nesmí mít vlastní produkt (zájezd), CA může mít pouze zájezdy „šité na míru“forfaitové zájezdy. Rovněž CA může organizovat jednodenní zájezd na který se nevztahuje povinné smluvní pojištění.

Jestliže vystupuje CA jako zprostředkovatel – tedy provizní prodejce – tak musí prodávat produkty od touroperátora přímo jeho jménem a na jejich cestovní smlouvě. Někdy touroperátoři mají údaje o těchto provizních klientech = a proto je někdy přímo kontaktují aby si je přebrali. Package (balík služeb) je vlastně hotový zájezd nebo pobyt – a za tento balík zákazník platí jednotnou souhrnnou cenu – tj. není možné aby touroperátor prodával za jednu cenu a CA si k ní připočítávala nějakou provizi!

Prostřednictvím svých poboček touroperátor nabízí svůj produkt a tento musí přizpůsobit klientele (poptávce) a také cenové dostupnosti dané lokality. Musí se zaměřit buď více na domácí cestovní ruch – dnes některé produkty jsou dražší než některé zájezdy do zahraničí + musí přizpůsobit pasivní CR + hledat nové prvky aby přilákali nové klienty (CR mládeže, náboženský).

Žádné komentáře:

Okomentovat