Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

MARKETINGOVÝ MIX VE VZTAHU K CESTOVNÍM KANCELÁŘÍM 2.

MARKETINGOVÝ MIX VE VZTAHU K CESTOVNÍM KANCELÁŘÍM 2

1. ZÁJEZD = celková služba zákazníkovi
(jednání pracovníka, reakce na otázky klienta)

infocesta ~ akviziční cesta = touroperátor prodává určitý zájezd, organizuje pro pracovníky poznávací cesty pro určitou destinaci
- velmi důležité znát tu zemi na vlastní „kůži“, ne jen info z knih a videa => jinak nemůže poskytnout fundované informace
- jsou za přijatelné ceny

2. PROPAGACE
- dostatečná forma informací zákazníkovi
- těžko „předvedeme“ zájezd
- můžeme ho zaujmout cenou, službami atd.

3. DISTRIBUCE
- touroperátor přímo prodá klientovi zájezd ~ přes provizní prodejce
- provizní prodejce sjednává smlouvu přímo s touroperátorem
- klient uzavírá smlouvu prostřednictvím prodejce s touroperátorem

4. CENA
- je mírou hodnoty
- smlouvy s dodavateli služeb, dopravci, atd. => smluvní ceny

ceny ubytování:
a) individuální ceny (pasantské ceny – individuální cestovatel)
• jsou vyvěšeny na stěně kanceláře
• s nimi CK nepracuje

b) alotmanské ceny
• CK uzavírá s dodavateli smlouvy o alotmanu – např. 10 lůžek od května do září, pak CK začne prodávat zájezdy a zjistí, že určitý počet lůžek nejde obsadit, lze je „vrátit“ – vypracovává se rooming list – dodavatel účtuje jen obsazená místa, CK nic neprodělá (musí ale být určitá časová rezerva)
• jsou trochu nižší než individuální ceny

c) garanční ceny
• slib – např. 10 lůžek od května do září, 3 lůžka neobsadím (=neprodělám), ale musíme je zaplatit, většinou ubytovatel vyjde CK vstříc a nefakturuje je – je to na dohodě
• ubytovatel dostane peníze od CK a zároveň dostane peníze od klientů, pokud někoho ubytuje
dumpingové ceny => někdy se používají

5. ČLOVĚK, LIDÉ
- nejproblematičtější prvek
- nejdynamičtější prvek (klient chce více, za míň peněz…..)

6. SPOLUPRÁCE
- mezi CK, CA a dodavateli služeb, pojišťovnami
- vše se vzájemně prolíná

7. SESTAVENÍ BALÍKU SLUŽEB
- reakce na odlišné přání klientely
- CK a CA musí operativně řešit
- forfaitové zájezdy

Žádné komentáře:

Okomentovat