Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

VLIVY PŮSOBÍCÍ NA CESTOVNÍ RUCH


VLIVY PŮSOBÍCÍ NA CESTOVNÍ RUCH


(1) VNĚJŠÍ – nesouvisí přímo s CR, ale ovlivňují jej

4 oblasti:

a) demografické a sociální – stárnutí obyvatelstva, zvyšování počtu pracujících žen, zvyšování příjmů, růst podílu jednočlenných domácností, růst vzdělanosti populace, trend pozdějšího zakládání rodiny, zakládání bezdětných manželství, zvýšení objemu migrace obyvatel, zvýšení objemu volného času

b) ekonomické – produkt CR produkt zbytný, tzn. v případě ekonomické recese lidé omezují spotřebu tohoto produktu => při - vydaných prostředcích, pokud ukazatele související s cenou zůstanou nezměněny => - nárůst spotřeby o 1% => - nárůst spotřeby produktu CR o 1% + v případě nárůstu osobní spotřeby o 5% => nárůst spotřeby produktu CR o 10%!

c) politické – ve střední a východní Evropě probíhají změny => usnadnily cestování => volný pohyb mezi západní a východní Evropou, dochází k vytvoření jednotného trhu v rámci EU => volný pohyb osob, služeb a kapitálu => sjednocování předpisů a uvolňování vzájemného obchodu, což se příznivě odráží v podnikatelských aktivitách CR

d) technický rozvoj – nejvíce v letecké dopravě (dnes nastal mírný pokles) => hledají se nové možnosti + trend výpočetních systémů (Internet) + důraz na bezpečnost cestování

Žádné komentáře:

Okomentovat