Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

DOPRAVNÍ SLUŽBY – základní služby - charteové lety, reklamace, IATA kody


DOPRAVNÍ SLUŽBY – základní služby - charteové lety, reklamace, IATA kody


Vložené – charterové – lety:

u nich obecně platí, že jsou levnější než lety pravidelných linek, ale pokud nedojde k plnému obsazení letadla - mohou CK cenu letenky zvýšit - CK se de facto spojují a rezervují si celé letadlo (někdy je toto uvedeno ve smluvních podmínkách CK). Podle zákona musí mít letecké společnosti od CK zaplaceny 3 charterové lety dopředu! Na charterové lety se nevztahuje povinné pojištění CK!

Reklamace:

by měla být podána neprodleně po ukončení letu u zástupce letecké společnosti. Pokud na letišti není tento zástupce přepravce, tak je třeba reklamovat let u zástupce CK do 24 hodin!
Nejvíce reklamací je zpravidla na zavazadla - je třeba předložit zavazadlový lístek - vyplnit reklamační protokol - při šetření ztráty je letecká společnost povinna platit denně 30 USD a jestliže se zavazadlo najde = tak přesto se již zaplacené odškodné nevrací. Obecně až do doby dokud cestující nedostane vyjádření od pojišťovny o ztrátě zavazadla tak by měla letecká společnost platit denně 30 USD.

Kódy IATA – zkratky, které byly v rámci IATA odsouhlaseny:

- typ letadla - 747 = Boeing, TU = Tupolev
- místo výchozího a cílového letiště - PRG (Praha), AMS (Amsterdam)
- kód letecké společnosti -BA (British Airways – plně privatizovaná!), OK (České aerolinie)
- měsíce a dny - anglickými zkratkami
- osoby - Mr., Ms., Mrs. + u dítěte je kód UM a věk
- cestující s chorobou - kód MEDA
- tarify pro danou třídu - F (I. třída), Y (economic class)
- druh letu - zpáteční let (R), jednoduchý let (O)
- slevy AD (sleva agentury), GN (skupinová sleva)
-knihování - „OK“, letenka volná „OPEN“
- forma úhrady - cash, cheque, INV (úvěrem)

Letecká doprava by měla plně spolupracovat s dopravou silniční a železniční - zejména u transferů z letišť.

Žádné komentáře:

Okomentovat