Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

CESTOVNÍ RUCH - nábídka, potřeby účastníků CR ..


CESTOVNÍ RUCH


Produkt cestovního ruchu = má uspokojovat potřeby účastníků CR

Nabídka

1. primární – atraktivita rekreačního prostoru, přírodní a společenské atraktivity (společenské – vydělují se akce kulturní, společenské a sportovní jako samostatný prvek)

2. sekundární – základní a doplňkové služby

Cestovní ruch (CR) jako produkt můžeme definovat jako souhrn 3 základních komponentů:

1. atraktivnost destinace
2. vybavení destinace
3. dosažitelnost

- vychází z věcného vymezení produktu
- zdůrazňuje komplexnost produktu
Produkt CR z hlediska marketingu = je to nehmotný produkt nebo služba, která by měla uspokojit potřeby zákazníka – nemůžeme vyrábět na sklad!

Potřeby účastníků CR

- vychází z pyramidy potřeb podle Maslowa
- rozlišuje potřeby a přikládá jim složky nabídky CR

• seberealizace – programy poznávací
• uznání – dobrodružství, společné prožívání
• sociální potřeba – kontakt s lidmi
• bezpečí, jistota – pojištění
• fyziologické potřeby – ubytování, stravování

Žádné komentáře:

Okomentovat