Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

TYPOLOGIE TURISTŮ


TYPOLOGIE TURISTŮ


Ministerstvo obchodu a turistiky Španělska:

1. vysoce nároční klienti s relativně vysokými příjmy, kteří od cestovní kanceláře vyžadují maximum (z hlediska kvality služeb), jsou ochotni zaplatit, většinou nejsou národky na časové omezení (týden – 10 dní = žádný rozdíl), málo početná skupina

2. za málo peněz co nejvíce – plně využívají služeb CK, snaží se rekreovat, ale i něco poznat (fakultativní výlety, procházky) – aktivní i pasivní odpočinek, tato skupina je nejpočetnější

3. turističtí flegmatici – nezajímá je skoro nic, jen ležet na pláži, početně nevelká skupina


Další členění turistů:
1. turista objevitel - motiv: něco poznávat, nové objevovat
- velmi vyhraněný jedinec
- poznávací zájezdy
- preferuje autokar, popřípadě vlastní dopravu

2. turista individuální - vše si zajišťuje sám nebo základní služby prostřednictvím CK - většinou mladšího věku

3. turista masový - služby čerpají od CK, chtějí spojit odpočinek a poznání

4. turista charterový
- většinou podnikatelé, nemají čas na delší dovolenou, využívají nepravidelné lety třeba jen na víkend
- vyžadují vysoký standard, jsou ochotni zaplatit

5. turista elitní - mají dost financí, nehledí na čas
- typ „všude byli, všechno znají"

Žádné komentáře:

Okomentovat