Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

UBYTOVACÍ SLUŽBY – základní služby CR 3.

UBYTOVACÍ SLUŽBY – základní služby CR 3.

Vztah mezi touoperátory a ubytovacími zařízeními = existují dva základní instituty - alotmentské ceny a garanční ceny + individuální ceny.
Altmanská cena - je levnější, protože vychází z průměru – většinou je dána pro CK určitá %tní provize.
Garanční ceny - zprostředkovatel se zaváže, že v době od-do bude platit určitý počet lůžek - je zda však velké riziko z případné neobsazenosti lůžek - když ho CK neobsadí jej stejně musí zaplatit! Většinou se hlásí 10 dní dopředu že nějaké lůžko CK neosadila a hotel jej může prodat jinému klientovi. Pro ty, kteří přijíždí náhodně platí individuální – pultová cena.

Rezervace slouží k tomu, aby ubytovací zařízení bylo plynule obsazováno + aby nedocházelo k tzv. „overbookingu“ - tedy přeplnění - to se stává ve Středomoří (tj. aby nedošlo k 300% naplnění hotelu).

Odjezd hosta = host by měl předat hotelový pokoj + odevzdat klíče do rukou recepčního + je obvykle stanovena doba do kdy musí pokoj opustit + odevzdat hotelový průkaz + požádat o kontrolu pokoje a všech využitých služeb za dobu pobytu v hotelu (zkontrolovat telefonní účet apod.).

Věci hostem: (1) vnesené = s těmito host přijede na ubytovací zařízení a nechává si je na pokoji (2) odložené - hotel ručí – nese odpovědnost jak za (1) tak (2) - nicméně zákonem je ošetřeno, že hotel ručí jen do výše 5000 Kč + pokud došlo k živelné pohromě a nebo ke vloupání tak hotel nemusí nést odpovědnost - pokud upozorní hosta na možnost uložení cenností do trezoru na recepci. Věci odložené např. v recepci nebo v hotelové restauraci - např. odložený kabát = odpovědnost nese hotel, ale ne za obsah kapes. Musí se sepsat protokol o ztrátě + potvrzení Policií - následuje pojistná událost, která se likviduje - pojišťovna platí cca 80% z hodnoty.

Žádné komentáře:

Okomentovat