Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

POTŘEBY ÚČASTNÍKŮ CESTOVNÍHO RUCHU 2.

POTŘEBY ÚČASTNÍKŮ CESTOVNÍHO RUCHU 2.

Na základě této novely byl vypracován a přijat zákon č. 159/99 Sb. o některých podmínkách podnikání v oblasti CR - je to zákon, který vychází z doporučení EU a zaměřuje se na ochranu spotřebitele, který čerpá služby v CR. Tento zákon neřeší vztahy dodavatelské a ukládá více povinností subjektům podnikajícím v CR než samotnému zákazníkovi. Není to zákon o CR!!!

V CR dochází k součinnosti a koordinaci různých poskytovatelů služeb a tudíž se na produktu podílí velký počet podnikatelských subjektů - tzn. že služby v CR poskytují nejen zařízení CR, ale i ostatní subjekty. Ale zařízení v CR poskytují i služby široké veřejnosti - např. dopravní, stravovací služby.

Práva účastníků CR - vycházejí z občanského práva - poskytnutí služeb je dáno právními předpisy. Vztahy mezi poskytovateli a účastníky CR je smluvní vztah - nejlépe písemný i když může být i ústní, ale pro pozdější reklamace je výhodnější sepsat smlouvu. První kontakt zákazníka s poskytovatelem služeb CR by měl být smluvní a to na základě cestovní smlouvy. To vyplývá z novelizovaného občanského zákona (č. 40/1964 Sb.) a živnostenského zákona.

§43 občanského zákona ukládá účastníkům povinnost, aby dbali na to, že při úpravě smluvního vztahu bude odstraněno vše co by vedlo k rozporům.

Na druhé straně poskytovatel služeb musí informovat spotřebitele o charakteru a platné ceně poskytované služby v momentě nákupu event. je povinen informovat účastníka o riziku z poskytnutí dané služby (nesmí klamat spotřebitele).

Zákazník musí mít ve smlouvě daná pravidla jak může reklamovat nedostatky, jasná pravidla jak žádat o navrácení peněž pokud nebyla služba poskytnuta.

Žádné komentáře:

Okomentovat