Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Podniková identita

21. Podniková identita, podniková etika
Podniková identita
(Corporate Identity, Unternehmungsidentität)
 cílevědomně utvářený strategický koncept vnitřní struktury, fungování a vnější prezentace konkrétního podniku v tržním prostředí.
 vyjadřuje vlastní specifičnost, originalitu a nezaměnitelnost s jinými, i obdobně orientovanými podniky

Vytváření podnikové identity je vždy řízený proces, probíhající v řídící hierarchii směrem shora dolů.

Rozhodující elementy utvářející podnikovou identitu:
 podniková komunikace – komunikace uvnitř společnosti i navenek (s dodavateli)
 podnikový design – vnější, vizuálně vnímatelné ztvárnění podnikových artefaktů
 podnikové jednání

Podnikový design
 působí uvnitř podniku – identifikace pracovníků s firmou
 profil podniku navenek – identifikace v nepřehledném tržním prostředí
 rychlé zavedení na trh a prodej nových výrobků
 důsledný designový program sjednocuje vnitřní i vnější pohled na podnik
 jednotný design usnadňuje, urychluje a zefektivňuje veškerou propagaci firmy
 podnikový design otevírá nové možnosti pro získání důvěry
 podnikový image se ve velké míře odvíjí právě od podnikového designu

Podnikové jednání
• typický styl aktivit daného podniku.
• Standardy jednání podnik uplatňuje vzhledem ke svým zaměstnancům i vůči svému ekonomickému a společenskému okolí.
• vytváří obsahové a formální východisko pro utváření image podniku

Při vytváření podnikové identity je třeba:
• hájit zájmy organizace
• předcházet konfliktům
• získávat podporu ostatních organizací
• utvářet pozitivní veřejné mínění

Žádné komentáře:

Okomentovat