7.7 Základní studijní prameny
Sebevzdělávání pracovníků v organizacích tvoří, jak známo, specifický pe¬dagogický systém. Odborná literatura jej postupně analyzuje. Zatím nevěno¬vala dostatek pozornosti tak důležité otázce, jako jsou studijní materiály v se¬bevzdělávání. S určitostí však lze tvrdit, že tyto studijní materiály (prameny) až na výjimky mají mimodidaktický charakter. Znamená to, že nejsou vytvo¬řeny k účelům sebevzdělávání, nýbrž k účelům výrobně technické či provozní a ekonomické praxe samé. Také původ studijních materiálů patří k zvláštnostem sebevzdělávání. To je zvláště nápadné při studiu praktické problematiky čin¬nosti.
Se zřetelem k tomu je nutné, aby se každý sebevzdělávající se pracovník se¬známil s typologií studijních pramenů (materiálů), pochopil jejich metodicko-formální skladbu a podle toho také plánoval osvojování jejich obsahu. Typolo¬gie studijních materiálů je dvojí, funkční a formální. Funkční typologie sleduje účel (poslání) těchto pramenů, formální pak jejich vnější znaky.
Žádné komentáře:
Okomentovat